Marlous Reijs

Een pannetje soep voor Ome Ko

Marketingmanager bij Maggi Marlous Reijs had het druk tijdens de Week tegen Eenzaamheid 2021. Niet alleen organiseerde Maggi samen met Resto vanHarte en Go mingle ontmoetingsdiners in heel Nederland. Ook was er een winactie. Maggi vroeg mensen om te laten weten met welke dierbare ze tijdens de Week tegen Eenzaamheid hun lievelingssoep wilden eten. De mooiste verhalen vielen in de prijzen. Maggi deed dat in samenwerking met het tv-programma Koffietijd.

Marlous: “We ontvingen ruim 200 mooie verhalen voor de soepactie en we hebben fantastische winnaars gevonden”. Het resultaat was dat vier mensen verrast werden met een pan soep voor de deur en gefilmd werden door Koffietijd.

Met een pannetje soep naar Ome Kootje

Eén van de winnaars is Diana Feeke uit Assendelft. Ze wilde graag kippensoep met haar oom eten. En dus is Koffietijd met een pannetje soep naar haar oom afgereisd. Om hem te verrassen en samen te eten.

Koffietijd

Koffietijd aan de deur bij ome Ko en Diana.

Ome Ko, 93 jaar, is Diana’s “liefste oom”. Zijn vrouw is vorig jaar overleden en Diana en haar familie zien hem, als gevolg van intredende dementie, vereenzamen. “Hij is gek op mijn kippensoep, ik neem vaak wat mee als ik hem opzoek”, vertelt Diana. Dus was deze actie haar op het lijf geschreven. “Met deze actie wil ik aan hem laten zien hoeveel ik om hem geef. Want het gaat me heel erg aan mijn hart dat mijn oom nu alleen is.”

Met deze actie wil ik aan hem laten zien hoeveel ik om hem geef. Want het gaat me heel erg aan mijn hart dat mijn oom nu alleen is. – Diana Feeke

Dementie

We moeten ons volgens Diana goed realiseren dat oudere mensen heel snel kunnen aftakelen als ze eenzaam zijn. “Als mijn tante nog had geleefd, dan denk ik dat de dementie bij ome Ko langzamer was verlopen dan nu. Door deze actie willen we nogmaals benadrukken dat we heel veel van hem houden. En hij heeft zijn tv-debuut gehad op zijn 93e!”, aldus een blije Diana.

Tv-kok naar zorgboerderij

Marlous van Maggi: “Naast Diana hebben we winnaars blij gemaakt met een dinerbon van Resto VanHarte of een abonnement bij Go mingle. Maar het mooiste verhaal heeft de hoofdprijs gewonnen: een soepfeest in de straat en soep koken met de kok van Koffietijd, London, in de studio.” Het soepfeest wordt op 14 oktober georganiseerd bij een zorgboerderij in Veldhoven. De bewoners van de zorgboerderij hebben zich vaak eenzaam gevoeld in coronatijd en één van de verzorgers wil ze graag in het zonnetje zetten met het soepfeest. “Ik kijk er echt naar uit om ze allemaal te verrassen!”, aldus Marlous.

Als je samen eet, heb je een leuk gesprek en vind je verbinding met elkaar, ook als je samen in de keuken staat. – Marlous Reijs

Eten verbindt

Voedingsbedrijf Maggi, onderdeel van Nestlé, heeft vier pijlers: verbinden, dagelijks koken, lekker en gezond eten en midden in de maatschappij. Met midden in de maatschappij en verbinden wil het bedrijf mensen bij elkaar brengen. We weten allemaal dat eten verbindt. “Als je samen eet, heb je een leuk gesprek en vind je verbinding met elkaar, ook als je samen in de keuken staat. Maggi vindt het actieprogramma Eén tegen eenzaamheid een heel mooi initiatief om mensen met elkaar te verbinden en dus hebben wij ons daarbij aangesloten”, aldus Marlous.

Kijk het Koffietijd-fragment terug waarin Diana haar ome Ko verrast.

11 oktober 2021

beeld maggi