Een KleinGebaar van Lipton

Lipton wil (ervaren) eenzaamheid onder jongeren bespreekbaar maken door middel van een communicatiecampagne: Let’s Talk About It.

Het leven is namelijk veel leuker wanneer je samen bent en dingen deelt: samen met je vrienden dansen op een festival of genieten van een lekker verfrissend drankje op het terras. Een goed gesprek voeren of lachen om herinneringen en flauwe grappen. Helaas is, of voelt, een groot deel van de jongeren zich alleen: 49% van de young millenials geeft aan zich wel eens alleen te voelen of alleen te zijn. Eenzaamheid, het missen van mensen om je heen, maar ook je alleen voelen (bijv. door het missen van connectie met de mensen op je heen) is van invloed op je gezondheid. Echter durven veel jongeren niet over deze (ervaren) eenzaamheid te praten. Let’s Talk About It vertelt een verhaal over vriendschap, eenzaamheid en connecties binnen verschillende vriendengroepen. Dit alles op de vrolijke en gezellige manier die je van Lipton gewend bent.

Deze campagne is Lipton’s kleine gebaar: Lipton wil jongeren in laten zien dat zij niet de enige zijn, het is een gebaar om jongeren te inspireren over eenzaamheid en waardevolle connecties te praten. Dat doet Lipton met deze, deze en deze video. Ben jij door deze video’s geïnspireerd geraakt, maak dan hetzelfde kleine gebaar naar jouw vrienden: vertel hen wat zij voor jou betekenen, wat jij aan hen waardeert. Ga het gesprek aan en deel je ervaring middels #LetsTalkAboutIt.

Ga naar #LetsTalkAboutIt